Každá firma chce vydělat co nejvíce peněz. To znamená mít co nejvyšší výnosy za cenu co nejmenších nákladů. To však není tak jednoduché, jak se na první pohled zdá. Najít mezi těmito dvěma věcmi rovnováhu může být někdy velmi obtížné.
Příkladem může být umístění pay-per-cklick reklamy. Je jasné, že za to, že bude na některé z webových stránek, musí firma majiteli této stránky zaplatit. Aby se to však vyplatilo, je potřeba, aby tato částka byla nižší než předpokládané zvýšení výnosů.
Proto je potřeba si dobře rozmyslet, kam svou reklamu umístíme. Čím více je totiž daná stránka navštěvovaná, tím víc peněz za pronájem prostoru pro umístění reklamy bude její majitel požadovat. A to oprávněně. Na druhou stranu, čím více bude navštěvovaná, tím více lidí naši reklamu uvidí. Proto jsou k tomuto účelu často používány nejrůznější vyhledávače.
V našich končinách je oblíbená Seznam PPC reklama. A není divu, jedná se u nás o nejpoužívanější vyhledávač, a cena za prostor zde je nižší než například u Googlu. Je tedy jen pochopitelné, že toho firmy často využívají.
Nevýhodou je zde samozřejmě fakt, že Seznam navštěvují prakticky jen Češi. Pokud chceme, aby naše reklama přilákala i zákazníky z jiných zemí, nezbude nám, než udělat nákupy Google prostoru pro umístění naší reklamy. Ten je totiž celosvětově nejpoužívanějším vyhledávačem.
Avšak jeho umístění zde nestačí. Je také potřeba, aby naše reklama byla v angličtině, nejpoužívanějším mezinárodním jazyce současnosti. Česky totiž, přiznejme si, kromě obyvatel naší země mluví skutečně jen málokdo.
Je tedy vidět, že zde záleží na tom, jaký trh chceme zasáhnout. Je tedy nutné realisticky zvážit své možnosti a omezení, a na základě toho se rozhodnout. Jinak totiž může hrozit, že náklady budou vyšší, než kolik získáme. A to je špatná obchodní strategie.